چندین تکنیک های سریع و کوتاه و رازهای سئو را بیاموزید
آیا از خواندن مقالات طولانی خسته شده اید و به دنبال یک مطلب آموزشی می گردید که نکات سئو را بدون مقدمه و بدون آنکه توضیحات خسته کننده متعددی به آنها اضافه نماید برای شما بیان کند؟ خوشبختانه به مقاله درستی مراجعه نموده اید. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی نکات سئوی بسیار مفید را خلاصه وار و تیتر گونه برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید:
ادامه مطلب ...
تحقیقات اخیر نشان داده است که بیشتر کاربران ترجیح می دهند که به جای این که در گوگل به دنبال محصول مورد نیاز خود بگردند، این کار را از طریق وب سایت آمازون انجام دهند. بیشتر شرکت های و فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا در حال تغییر نگرش خرید مشتریان نسبت به طراحی وب سایت ها هستند. امروزه بیشتر فروشگاه های اینترنتی پیشرفته از فن آوری های چت بات ها و جستجو های صوتی و غیره استفاده می کنند. طبق گفته Gartner، تمام شرکت های بزرگ تجارت الکترونیک تا سال 2021 از محصولات صوتی و بصری استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، راه حل های هوش مصنوعی در طراحی وب سایت، شرکت های تجارت الکترونیک را قادر می سازد تا به راحتی خواسته های مصرف کنندگان را درک نمایند و محصولاتی را که متناسب با نیازهای مشتریان باشد را ارائه دهند. بنابر پیش بینی Futurologists این روش ها تا سال 2020 به میزان 30 درصد بر افزایش فروش وب سایت ها کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی مزایای هوش مصنوعی در طراحی سایت می پردازیم.
مشتریان همیشه دوست دارند که اطلاعات مورد نیاز خود را در وب سایت شما به سرعت و راحتی هر چه تمام تر پیدا کنند. استفاده از جستجو های صوتی در حال حاظر یکی از محبوب ترین روش های جستجو در مخصوصا میان جوانان است. باید دید آیا Siri ،Cortana و سایر نرم افزار های جستجو صوتی می توانند به عنوانی دستیار در خرید های مجازی به مشتریان کمک کنند یا نه! در هر صورت استفاده از جستجو های صوتی بخش مهمی از طراحی و توسعه وب سایت های فروشگاهی خواهد بود.
امروزه چت بات ها روند برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان را طبیعی تر کرده اند. با استفاده از هوش مصنوعی، آن ها به زودی یاد خواهند گرفت که چگونه احساسات انسان را تشخیص دهند. در حقیقت، استفاده از این گزینه تمام موانع ارتباطی را حذف می کند و فرآیند خرید را آسان تر و راحت تر می کند. با استفاده از هوش مصنوعی، تعامل از طریق چت بات ها شبیه مکالمه با یک مشاور واقعی هنگام خرید خواهد بود که اطلاعاتی از قبیل ویژگی های آن، کیفیت و قیمت را به مشتریان ارائه می دهد. پس بهتر است در هنگام طراحی سایت، مخصوصا برای فروشگاه های اینترنتی، چت بات را در نظر بگیرید.
با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی شما می توانید طراحی وب سایت خود را بهتر با نیازهای کاربران تطبیق دهید. تکنولوژی یادگیری آنی با درک وضعیت کنونی مشتری و سلیقه آن ها تجربه کاربری مناسب تری را ایجاد خواهد کرد. بر اساس اطلاعات دریافت شده، این تکنولوژی اجازه می دهد تا به صورت پویا طراحی وب سایت ها را برای هر مشتری تغییر دهیم. علاوه بر این، طیف وسیعی از امکانات وجود دارند:
با افزایش تعداد خرید آنلاین، تعامل کاربر با وب سایت با سطح کاملا جدیدی روبرو می شود. با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی، تجربه فروشگاه آنلاین بیشتر و شخصی تر می شود. هدف بسیاری از وب سایت ها در حال حاظر فقط استفاده از ناوبری نیست و بلکه آن ها می کوشند تا مشتری در یک محیط خرید و فروشگاه کاملی قرار بگیرد. از آنجا که فرد می تواند به راحتی آنچه را که نیاز دارد انتخاب کند، زمانی که او چیزی را می خواهد همه چیز به گونه ای طراحی شده است که گویی فروشگاه برای او شخصی سازی شده است.
فن آوری یادگیری ماشین، به عنوان بخشی از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، فرصت های عالی برای بازاریابان تجارت الکترونیک ایجاد خواهد کرد. با استفاده از این فن آوری ها پیش بینی های بازاریابی، بر اساس رفتار مشتری ممکن خواهد بود. مثلا:
به نظر شما آیا ایده های دیگری هم وجود دارند که در این جا گفته نشده اند؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستم.
ترجمه از سایت stfalcon
منبع: طراحی سایت نوپرداز
طراحی سایت چیزی است که اغلب مردم هنگام بالا آوردن یک سایت به آن فکر می کنند. آنها ممکن است ساعت ها، روزها یا حتی هفته ها را صرف قرار دادن یک لوگو یا رنگ هایی که با یکدیگر همخوانی دارند، کنند. وب سایت های بسیاری وجود دارد که دارای ویژگی های طراحی وب سایت بد هستند ولی مردم را مجبور به بازدید از سایت خود می کنند. سعی کنید وب سایت خود را برای یک تجربه کاربری منحصر به فرد آماده کنید. تاثیر طراحی وب سایت شما روی مردم بیشتر از آن چیزی هست که فکرش را می کنید.
شما ممکن است فکر کنید طراحی سایت مربوط به گرافیک، رنگ، پیکسل و غیره است، اما متن بخش مهمی از آن است که همیشه نادیده گرفته می شود. متن اکثریت سایت شما را تشکیل می دهد، به همین دلیل است که بسیار مهم است که در سایت شما به خوبی ارائه شود.
برخی از نمونه استفاده های نادرست از متن در وب سایت ها عبارتند از:
رنکبرین RankBrain
دنیای سئو مدام در حال تغییر است و فاکتورهایی که برای رتبه بندی سایتها در صفحه نتایج موتورهای جستجو استفاده میشود نیز همیشه ثابت نمیماند. گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجوی اینترنتی تاکنون بارها الگوریتمهای رتبه بندی خود را تغییر داده و بروز رسانی کرده است. چون گوگل در بازار جستجوی اینترنتی نفوذ و انحصار زیادی دارد، آگاهی از بروزرسانی الگوریتمهای رتبه بندی اش امری ضروری است، زیرا در صورت همسو نشدن با آن ممکن است رتبه سایتها در صفحه نتایج جستجوی گوگل افت کند و موجب کاهش ترافیک ورودی به آن ها شود.
گوگل در سالهای اخیر مدام تلاش کرده است تا تجربه کاربری موتور جستجوی خود را بهبود بخشیده و نتایج جستجوی با کیفیتی را به کاربرانش نمایش دهد. به طور کلی گوگل در تلاش است تا معیارهای رتبه گیری سایتها در صفحه نتایج جستجوی خود را بیشتر به سمت فاکتورهای کیفی و کاربر پسند سوق دهد و از ورود سایتهایی با محتوای ضعیف به صدر نتایج جستجو جلوگیری کند. یکی از جدیدترین اقدامات گوگل در این خصوص معرفی الگوریتم رنکبرین (RankBrain) است.
الگوریتم رنکبرین (RankBrain) که گوگل آن را در اواخر اکتبر سال 2015 معرفی نمود، یک سیستم هوش مصنوعی است که از الگوریتمهای یادگیری ماشین (machine learning) استفاده میکند. الگوریتمهای یادگیری ماشین به کامپیوترها (مفهوم کلی) امکان میدهد که از طریق دادهها و آزمایشاتی که انجام میدهند، یادگیری در مورد شرایط سیستم بدست آورند و عملکرد خود را به تدریج بهبود دهند. این الگوریتمها به گوگل کمک میکند تا عبارات جستجو را بهتر پردازش کرده و نتایج مناسب تری را به کاربران خود نمایش دهد. گوگل الگوریتم رنکبرین (RankBrain) را به عنوان سومین فاکتور مهم (بعد از بک لینک و محتوا) برای رتبه بندی سایتها در صفحه نتایج موتور جستجوی خود معرفی کرده است.
در این مقاله می خواهیم به معرفی تکنیک هایی بپردازیم که از هدر رفتن زمان شما هنگام سئو و بهینه سازی وب سایت مد نظرتان جلوگیری خواد کرد. با توجه به تغییرات و به روز رسانی های مداوم الگوریتم های سئو گوگل، بعضی تکنیک های سئو در گذشته وجود داشتند که استفاده از آن ها در زمان حال نه تنها سبب بهبود رتبه وب سایت شما نمی گردد بلکه امکان دارد سبب جریمه وب سایت شما شوند. در این زیر به بررسی برخی از این نکات سئو پرداخته ایم: